چند نکته جهت رشد و حفظ جایگاه شما در طراحی سایت

فروشگاهی :

برای بالا آمدن سایت فروشگاه آنلاین تنها اتکا به زمان کافی نیست چیزی که باعث رشد برند شما و افزایش فروش شما در فروشگاه آنلاین میشود، کار کردن بر روی سئوی فروشگاه اینترنتی می باشد در واقع کار شما از این پس باید به وجود آوردن دلایلی برای چک کردن روزانه ی فروشگاه اینترنتی توسط کاربران باشد. به این دلیل که هرچه زمان ماندگاری کاربران در سایت شما بیشتر باشد، گوگل به شما امتیاز بیشتری می دهد و شما را در نتایج جستجو، در جایگاه بالاتری قرار می دهد. رعایت کردن موارد زیر، برای جذب کاربران بیشتر برای فروشگاه آنلاین، بسیار حائذ اهمیت است

1-طراحی فروشگاه اینترنتی قابل اجرا در موبایل  یا ریسپانسیو :
امروزه کمتر کسی پیدا میشود که با اهمیت اسمارت فون ها آشنا نباشد تقریبا همه ی کاربران اکثر خرید های اینترنتی و کار های روزمره ی خود را در موبایل خود انجام میدهند. پس چه بهتر که برای کاربران فروشگاهی را طراحی کنیم که با موبایل خود بتوانند سایت فروشگاه آنلاین را مشاهده کنند و در هر زمان به فروشگاه آنلاین شما دسترسی داشته باشد . پس به خاطر داشته باشید طراحی سایت فروشگاهی خوب در ابتدا باید چه در قالب سایت و چه در قالب اپلیکیشن در موبایل به صورت کاملا پایدار و درست اجرا شود . این موضوع تماما بر عهده ی شرکت نرم افزاری یا همان شرکت طراحی سایت ای میباشد که شما طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به آن سپرده اید که شرکت مطرح در این زمینه در ابتدا با بررسی دقیق خواسته ی شما UX  یا همان تجربه کاربری را طراحی کرده و سپس رابط کاربری را با توجه به موضوع فروش شما طراحی و پیاده سازی میکنند.

چند نکته جهت رشد و حفظ جایگاه شما در طراحی سایت

2-فراهم آوردن روش های مختلف پرداخت :
در نظر داشته باشید طراحی سایت فروشگاهی شما فقط و فقط به رضایت و راحتی مشتریان نیاز دارد تا مسیر موفقیت خود را بپیماید.شما باید علاوه بر امکان خرید اینترنتی ، امکان پرداخت در محل تحویل کالا و حتی پرداخت قسطی یا واریز به حساب را نیز فراهم نمایید تا به مشتریان خود نشان دهید که راحتی آنان در خرید اینترنتی از رعایت استاندارد ها برای شما مهم تر است.پس حتما در هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت مورد نظر این موضوع را در اولویت خود قرار دهید.

 3-جذب کاربر:
تمامی این موارد که در بالا مطرح شد مستلزم آن است که کاربران به سایت فروشگاهی  شما مراجعه کنند برای آنکه کابران به سایت شما مراجعه کنند و سئوی فروشگاه اینترنتی شما ارتقا یابد، راه های زیر مورد نظر میباشد:

  • زیبایی بصری سایت در طراحی فروشگاه اینترنتی : سعی کنید در طراحی سایت فروشگاهی خود به سایت های مطرح دنیا توجه کنید تا بتوانید مدرن بودن  و بروز بدون سایت خود را تضمین کنید.
  •  تبلیغات ایمیلی : یکی از موثر ترین روش های تبلیغ ارسال ایمیل به مشتریان خود است برای مثال ایمیل اطلاع از تخفیف ها جدید و یا موجود شدن کالاهای جدید ، ارسال ایمیل کالای خریداری شده و یا حتی ارسال ایمیل به کاربرانی که مدتی است خرید انجام نداده اند ولی توجه داشته باشید که افراط در ارسال ایمیل به کاربران نتیجه ی کاملا عکس بر روی تبلیغ شما میگذارد.
  • تبلیغات : موضوع تبلیغات بسیار گسترده تر از آن است که بتوان در یک مقاله توضیح داد اما باید بدانید همیشه استفاده از یک روش تبلیغات الزاما موثر نیست روش های مختلف را امتحان کنید توجه کنید که کاربران مورد نظر شما اکثرا با چه دیوایسی سر و کار دارند و یا در چه ساعت هایی در شبکه های اجتماعی خاصی آنلاین میشوند برای مثال اگر شما یک فروشگاه آنلاین کالا های دیجیتال دارید به احتمال قوی پخش تراکت نشان از غیر حرفه ای بودن شما برای چنین فیلدی دارد و احتمال قوی کاربران شما با موبایل خیلی سر و کار دارند و ممکن است اکثر آن ها در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام صبح ها و آخر شب ها انلاین شوند پس بهتر از در چنین مواقعی تبلیغات حرفه ای خود را به آنان نشان دهید.یک روش موثر دیگر که تقریبا همه برای جذب مشتری از آن استفاده میکنند ، پخش کوپن است برای مثال پخش کوپن تخفیف 50% در شبکه ی اینستاگرام و یا تخفیف در اولین سفارش آنلاین و غیره.
  •  تعادل میان زیبایی و راحتی کار با سایت : اصولا این دو موضوع در مقابل هم هستند زیبایی بصری الزاما به معنای استفاده از انیمیشن های سنگین و یا طراحی های گنگ نیست بلکه با بررسی سایت های فروشگاه آنلاین بزرگ متوجه میشوید که به سادگی تمام سایت را طراحی کرده اند که نه تنها موجب زیبایی آن شده بلکه راحتی کار با سایت را نیز در افزایش داده است ، به صورت خیلی خلاصه میگوییم کاربران سایت های گنگ را دوست ندارند چه کاربر حرفه ای باشد و چه کاربر مبتدی باشد.
  •  از تخفیف ها به بهترین شکل استفاده کنید : شما میتوایند در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با پیشنهاد شگفت انگیز که همان تخفیف های کوتاه مدت میباشد کاربران را به فروشگاه خود هدایت کنید.و یا حتی میتوانید به صورت مناسبتی تخفیف های قابل توجهی را در نظر بگیرید . هیچ به چیز به اندازه ی یک تخفیف خوب کاربران را مجاب به خرید نمیکند.
پیشنهاد میکنم اینم ببینید :   نگاهی به مهم ترین ویژگی های هواوی Y9s و Y9 پرایم 2019

4- شناخت مشتری و طراحی سایت با توجه به گروه مخاطبان اصلی
تمام مواردی که در قسمت قبل (جذب کاربر) ذکر شد، مستلزم آن است که شما مشتریان خود را بشناسید ، آیا مشتریان شما جوان هستند و یا افراد میانسالی هستند که به راحتی با کامپیوتر کار نمیکنند؟ آیا مشتریان شما بیشتر گوشی به دست هستند یا با لپ تاپ سایت ها را مرور میکنند ؟ آیا کاربران شما بیشتر صبح ها به سایت مراجعه میکنند یا شب؟ اگر شب هست پس مثلا تم سایت تیره باشد تا کاربر هنگام کار با سایت اذیت نشود و هزاران ویژگی دیگر پس حتما مشتریان خود را بشناسید و با توجه به آن شروع به طراحی فروشگاه اینترنتی کنید.

روش پرداخت وجه در فروشگاه ها ی آنلاین بطور کلی به 2 روش انجام می شود :

  1. پرداخت اینترنتی :در این روش شما پس از آنکه کالاهای داخل سبد خرید خود را تایید کردید وارد مرحله ی تکمیل اطلاعات خریدار شده و سپس وارد درگاه های پرداخت اینترنتی می شوید.در فروشگاه هایی که کالای دیجیتال اعم از گیفت کارت ، اپلیکیشن خاص و یا فیلم و فایلی را به فروش میرسانند تنها روش ممکن می باشد تا شما هرچه زودتر به کالای خود دست یابید.
  2. روش پرداخت در محل :در این روش که اصطلاحا به آن پس کرایه نیز گفته می شود، پرداخت هزینه ی کالا در محل تحویل کالا توسط مامور پست و یا شخص تحویل دهنده ی کالا صورت میگیرد که اکثر فروشگاه های معتبر و بزرگ برای کالا های فیزیکی از این روش برای جلب اعتماد مشتری استفاده میکنند و اکثرا فروشگاه های آنلاین کاربران را تشویق به پرداخت اینترنتی میکنند .
پیشنهاد میکنم اینم ببینید :   علت ریزش فالوور اینیستاگرام

اکثرا در طراحی سایت فروشگاهی که کالا های دیجیتال به فروش میرسانند برای جلب اعتماد مشتریان خود روش پرداخت در محل نیز دارند که کم ریسک ترین روش خرید میباشد. در نظر داشته باشید که شرکتی که با پست جهموری اسلامی ایران قرارداد تحویل کالا میبندد مدارک کامل و اعتبار خود را به اداره پست اعلام کرده است.

کدام شرکت طراحی سایت را برای طراحی فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید ؟

میتونید به تیم ما بسپرید مشاهده پلن ها : blogx

به عنوان نکته ی آخر نام برند شما مهمترین اصل میباشد که تلفظ و نوشتن آن آسان و مرتبط با کاری که انجام میدهید باشد و شیک باشد.